Tiedote 1.3.2018

Asennemedia ja Wecast yhdistyvät Suomen johtavaksi monikanavaisen vaikuttajamarkkinoinnin toimistoksi

Vaikuttajamarkkinoinnin toimisto Asennemedia ostaa podcastien tuotantoon ja kaupallistamiseen erikoistuneen Wecastin liiketoiminnan ja keskittyy jatkossa entistä monikanavaisempaan vaikuttajamarkkinointiin. Inspiraatiota on haettu muun muassa Ruotsista, josta löytyy jo useita sosiaalisen median suosituimpia profiileja monikanavaisesti edustavia toimistoja. Tavoitteena on tarjota brändeille uusia keinoja ja kanavia entistä vaikuttavampaan markkinointiin.

“Tavatessamme Wecastin perustajien kanssa ensi kertaa vuoden 2017 loppupuolella havaitsimme, että jaamme samat arvot ja näkemyksen vaikuttajamarkkinoinnin tulevaisuudesta. Yhdessä pystymme toteuttamaan visiotamme Suomen kiinnostavimpien, tarkoin harkittujen profiilien edustamisesta kanavariippumattomasti. Ruotsissa suosituimmat bloggaajat tekevät myös omaa podcastia ja uskomme samaan kehitykseen Suomen markkinalla. Näin ollen oli luontevaa yhdistää voimamme”, kiteyttää Asennemedian perustaja ja toimitusjohtaja Ulla Vartiainen.

Yrityskaupan myötä Wecastin perustaja ja toimitusjohtaja Hanna Westerholm siirtyy Asennemedian palvelukseen vastaamaan yhtiön podcast-liiketoiminnasta. Yhtiön muut perustajat ja osakkaat Victoria Berger, Emilia Gustafsson ja Ira Gylling siirtyvät taka-alalle päivittäisestä tekemisestä, mutta osallistuvat jatkossakin uusien podcast-konseptien kehittämiseen.

Wecast on podcast-markkinoinnin edelläkävijä Suomessa

Wecastin tarina alkoi, kun Tukholmassa asuva yhtiön perustajajäsen Victoria Berger huomasi, että yksikään mediakentän toimija Suomessa ei tuottanut podcast-konsepteja samalla tavalla kuin Ruotsissa, jossa suosituimmilla ohjelmilla on jopa puoli miljoonaa kuuntelijaa viikkotasolla. Tällä hetkellä Wecastin podcasteilla on yhteensä noin 400 000 kuuntelua. Podcastit ovat erittäin kiinnostava uusi kanava brändeille, jotka haluavat profiloitua edelläkävijöinä:

“Wecastin teettämän tuoreen tutkimuksen mukaan kuuntelijat ovat erittäin lojaaleja - lähes 70 % kuuntelee kaikki tai suurimman osan jaksoista kun kerran aloittaa tietyn podcast-ohjelman seuraamisen. Kuuntelijoista 80 % pitää sponsoroitua sisältöä podcasteissa ei lainkaan tai vain joskus ärsyttävänä, mikä tekee siitä markkinoijien kannalta erittäin mielenkiintoisen median,”  Vartiainen valottaa.

Wecastin perustajajäsenillä on taustaa digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä, brändien rakentamisesta, markkinoinnista ja myynnistä, mikä on luonut hyvät lähtökohdat Wecastin perustamiselle. Konseptien lähtökohtana ovat alusta asti olleet kiinnostavat ja seuratut henkilöbrändit:

“On mahtavaa päästä yhdistämään voimat Asennemedian kanssa, joka on vaikuttajamarkkinoinnin ehdoton edelläkävijä Suomessa. Yhdessä verkostomme vaikuttajien kanssa voimme tulevaisuudessa tarjota asiakkaille mitä mielenkiintoisimpia konsepteja ja vaikuttavaa markkinointia kanavasta riippumatta, olipa kyse podcastista, blogipostauksesta, tapahtumasta tai vaikkapa sisällöntuotannosta yrityksen omiin kanaviin,” hehkuttaa Wecastin toimitusjohtaja Hanna Westerholm.

Tarinamme

Kaikki sai alkunsa siitä, kun äitiyslomalla olevaa neljä nuorta naista jäi kaipaamaan seuraa ja inspiraatiota kiireiseen ja välillä raskaaseen vauva-arkeen. Löysimme podcastit, eli applikaatioiden kautta kuunneltavat puheohjelmat, joista muodostui nopeasti vaunukävelyiden paras ystävä. Puheohjelmat tarjosivat myös paljon kaivattuja pieniä hetkiä omaa aikaa.

Olimme jo usean vuoden ajan seuranneet podcastien huimaa nousua Ruotsissa yhdeksi maan suosituimmista mediamuodoista. Suomessa podcastien läpimurtoa oli odotettu pitkään, mutta yksikään mediakentän toimija ei tuottanut konsepteja tai sisältöä samalla tavalla kuin naapurimaassamme.

Wecast on rohkea ja ennakkoluuloton. Haluamme luoda aitoa ja syväluotaavaa sisältöä, joka liikuttaa ja tarjoaa omaa aikaa hektisen arjen ja nopeatempoisen sisältötulvan keskellä. Tartumme pinnan alla kupliviin aiheisiin ja tarjoamme vaihtoehtoisia näkökulmia ajankohtaisin ilmiöihin.

Tavoitteenamme on tarjota kuuntelijoille oivaltavia ja viihdyttäviä hetkiä omaa aikaa laadukkaan sisällön parissa. Podcast on mediamuotona intiimi ja kuuntelijaa herkästi puhutteleva. Toivomme, että poddaajistamme tulee kuin parhaita ystäviäsi, joiden kanssa haluat jakaa elämän suuret ja pienet tunteet sekä oppia uutta!

Tiimimme

 

Hanna Westerholm 

Kaupalliset yhteistyöt, konseptien kehitys

Hanna on, saksalaissuomenruotsalainen kauppatieteiden maisteri ja markkinointiammattilainen, joka kahden pojan jälkeen löysi sisäisen yrittäjänsä ja tuo nyt Wecastin toimitusjohtajana sisältöä ihmisten elämään. Harrastuksenaan Hanna auttaa muutosvalmentajana ihmisiä saavuttamaan täyden potentiaalinsa. Erityisosaaminen; suhdemarkkinonti, verkostot ja sisältökonseptit.

Victoria Berger 

Konseptit, tuotteistus ja markkinaosaaminen

Victoria on Tukholmassa asuva trendien haistaja ja kova projektiammattilainen. Victorialla on pitkä kokemus asiakkuuksien ja liiketoiminnan kehittämisestä erityisesti b2b-puolelta. Erityisosaaminen; podcast-markkinatuntemus, konseptit, asiakkuuksien kehittäminen, vaativien projektien hallinta, liikejuridiikka ja sopimukset.

Ira Gylling

Myynti ja markkinointi & konseptit

Ira on digitaalisen markkinoinnin ja liiketoimintakehityksen ammattilainen . Hänellä on yli 7 vuoden kokemus digitaalisen myynnin ja asiakkuusmarkkinoinnin kehitystyöstä eri aloilla. Erityisosaaminen; liiketoiminnan kehitys, operatiivisen toiminnan kehittäminen, asiakkuusmarkkinointi, asiakaskokemuksen johtaminen, digitaalinen myynti sekä growth hacking.

Emilia Gustafsson

Konseptit ja tuotekehitys

Emilia on sosiologi ja strategi, jolla on pitkä kokemus brändien rakentamisesta. Tällä hetkellä Emilia työskentelee asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen parissa Kopla Helsingissä intohimonaan kuluttajien tarpeiden syvällinen ymmärtäminen. Työn ohessa Emilia toimii sertifioituna valmentajana, joka auttaa ihmisiä saavuttamaan tavoitteensa. Erityisosaaminen: brändistrategiat, kuluttajakäyttäytyminen, konseptisuunnittelu, asiakaskokemuksen kehittäminen ja sisältömarkkinointi.